vircou2000 Posté(e) le 4 mars 2006 Signaler Posté(e) le 4 mars 2006 Bonjour, Pourriez-vous m'aider à traduire ce texte en français svp??!!Merci bcp! Shopping on line « If only the Internet had been around when my children were growing up » says Sandie Hurford, a 49-year-old mother of four. “Women today have never had it so good. I’ve boughtso many pairs of football boots and school uniforms that I’ve had my surfeit of shopping. I find shopping on line much less of a chore.” In fact, the more Mrs Hurford shops online, the more she likes it. “I work, so I don’t want to spend my time queuing up to get into shops or car parks. The Salisbury’s delivery charge is only £5, and for the pleasure of not having to go for a trolley load of groceries, that is the most tremendous bargain ever.” Meanwhile, Mrs Hurford’s boss, John Maslen, 32, likes the Internet for window shopping. “Even if I don’t buy anything, I tend to surf, especially for computers and travel. I now see the Internet, rather than the high street, as my first resource for shopping.” A study from Sussex University reports that women have become fast and efficient shoppers online. They don’t waste time browsing. They just get on with the job. Men are starting to browse for pleasure. They are more likely to search for new shops than women and more likely to compare product features and prices. Men find buying online more enjoyable because it removes much of the pain : no driving into town, no hassle about where to park. Men also prove to be the secret Internet spenders. A recent survey reveals that menare seven times more likely than women to spend up to £1,000 online, while one man in 20 admits to having splurged £5,000 or more on items such as cars and luxury holidays. Men appreciate efficiency and ease, and find these online. As a result, conventional shopping roles are now being reversed and sons are teaching their mothers how to shop. “Using price-comparison sites is something my 17-year-old son has taught me” Mrs Hurford says. With its power to change lives for the better, the Internet is freeing women from spending time on high-street chores, while men are being liberated to enjoy their shopping. Mark Sykes, a 32-year-old IT consultant, is typical : “I get better value shopping online and it’s less hassle. It’s also more of a pleasure, and it’s more relaxing.” He’s not the only one to have discovered this, as Peter Green confirms : “During the past three months, I’ve bought DIY materials, an oven, a fridge, CDs, wine and books. I’d buy everything online if I could.”
E-Bahut Totochita Posté(e) le 6 mars 2006 E-Bahut Signaler Posté(e) le 6 mars 2006 C'est pour quand ? Et ca serait bien que tu donnes toi meme une traduction du texte en francais, on ne peut pas tout te faire non plus.. et puis ca ne servirait a rien. Donc fait la traduction, et on viendra ensuite te corriger. Si on te donne la reponse toute faite sans que toi tu te sois donne la peine d'essayer de le faire, ca ne t'aura rien appris du tout..
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 10 mars 2006 E-Bahut Signaler Posté(e) le 10 mars 2006 Salut ! Je viens de passer trois quarts d'heure à faire ta traduction et, au moment de l'envoyer, on me demande de me connecter de nouveau ! Too bad ! (Especially for you.) Cela s'était déjà produit. Y'a du bug dans l'air !
vircou2000 Posté(e) le 14 mars 2006 Auteur Signaler Posté(e) le 14 mars 2006 ben je vous remercie pour votre aide quand même
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 16 mars 2006 E-Bahut Signaler Posté(e) le 16 mars 2006 J'ai bien fait de traduire ton texte dans Word. J'étais déjà déconnecté. (Est-ce normal ?) Voici la traduction. J'espère qu'il n'est pas trop tard. « If only the Internet had been around when my children were growing up » says Sandie Hurford, a 49-year-old mother of four. "Si seulement internet avait existé quand mes enfant grandissaient" dit Sandie Hurford, âgée de 49 ans et mère de 4 enfants. “Women today have never had it so good. Les femmes d'aujourd'hui ne l'ont jamais eu si belle. I’ve bought so many pairs of football boots and school uniforms that I’ve had my surfeit of shopping. J'ai acheté tellement de paires de souliers de foot et d'uniformes d'école que j'ai (eu) une indigestion d'achats/ de shopping/ de courses… I find shopping on line much less of a chore.” Je trouve que l'achat en ligne est bien moins pénible (une corvée) In fact, the more Mrs Hurford shops online, the more she likes it. En fait, plus Mme H. achète en ligne, plus elle aime ça. “I work, so I don’t want to spend my time queuing up to get into shops or car parks. Je travaille, alors, je ne veux pas passer mon temps à faire la queue dans les magasins ou les parkings. The Salisbury’s delivery charge is only £5, and for the pleasure of not having to go for a trolley load of groceries, that is the most tremendous bargain ever.” Le prix de livraison de Salisbury (un magasin en ligne) n'est que de cinq livres (sterling) et pour le plaisir de ne pas avoir à manipuler tout un caddy de commissions, c'est l'affaire la plus formidable qui soit. Meanwhile, Mrs Hurford’s boss, John Maslen, 32, likes the Internet for window shopping. Pendant ce temps, le patron de Mme H., John Maslen, 32 ans, aime l'internet pour "faire les vitrines" “Even if I don’t buy anything, I tend to surf, especially for computers and travel. I now see the Internet, rather than the high street, as my first resource for shopping.” "Même si je n'achète rien, j'ai tendance à surfer, spécialement pour les ordinateurs et les voyages. Je considère maintenant l'internet, plutôt que les magasins, comme mon premier moyen d'achat. A study from Sussex University reports that women have become fast and efficient shoppers online. They don’t waste time browsing. They just get on with the job. Une étude de l'université du Sussex dit que les femmes sont devenues des clientes en ligne rapides et efficaces. Elles ne perdent pas de temps à surfer. Elles font ce qu'elles ont à faire. Men are starting to browse for pleasure. They are more likely to search for new shops than women and more likely to compare product features and prices. Les hommes commencent à surfer pour le plaisir. Ils sont plus susceptibles de chercher de nouveaux magasins et de comparer les prix et les caractéristiques que les femmes. Men find buying online more enjoyable because it removes much of the pain : no driving into town, no hassle about where to park. Les hommes considèrent l'achat en ligne plus agréable car il supprime beaucoup de peine : pas de déplacement en ville, pas de tracas pour le parking. Men also prove to be the secret Internet spenders. Les hommes s'avèrent être aussi des dépensiers discrets sur internet. A recent survey reveals that men are seven times more likely than women to spend up to £1,000 online, while one man in 20 admits to having splurged £5,000 or more on items such as cars and luxury holidays. Un sondage récent révèle que les hommes sont, sept fois plus que les femmes, susceptibles de dépenser jusqu'à mille livres (sterling) en ligne, tandis qu'un homme sur vingt admet avoir dépensé en une seule fois cinq mille livres (sterling) ou plus pour des articles tels que des voitures ou des vacances de luxe. Men appreciate efficiency and ease, and find these online. Les hommes apprécient l'efficacité et la facilité, et trouve cela sur le net. As a result, conventional shopping roles are now being reversed and sons are teaching their mothers how to shop. Il en résulte que les rôles conventionnels des achats sont maintenant renversés et des fils enseignent à leur mère comme acheter. “Using price-comparison sites is something my 17-year-old son has taught me” Mrs Hurford says. "Me servir d'un site de comparaison de prix, c'est quelque chose que mon fils de dix-sept ans m'a apprise" dit Mme Hurford. With its power to change lives for the better, the Internet is freeing women from spending time on high-street chores, while men are being liberated to enjoy their shopping. Avec son pouvoir d'améliorer la vie, internet libère les femmes de la corvée des achats en ville, tandis que les hommes sont libres d'apprécier leurs achats. Mark Sykes, a 32-year-old IT consultant, is typical : “I get better value shopping online and it’s less hassle. Mark Sykes, consultant informatique de trente-deux ans en est l'archétype : "J'ai un meilleur rapport qualité/prix en ligne et c'est moins de tracas. It’s also more of a pleasure, and it’s more relaxing.” C'est aussi plus plaisant, et c'est plus relaxant. He’s not the only one to have discovered this, as Peter Green confirms : “During the past three months, I’ve bought DIY materials, an oven, a fridge, CDs, wine and books. I’d buy everything online if I could.” Il n'est pas le seul à avoir découvert cela, comme le confirme Peter Greens : "Pendant les trois derniers mois, j'ai acheté du matériel de bricolage, un four, des CD, du vin et des livres. J'achèterais tous en ligne si je le pouvais.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.