Aller au contenu

Au Secours


girlsnow1

Messages recommandés

Voilà, j'ai un exercice qui me pose problème. Il faut que je complète les phrases en utilisant la forme d'insistance/ emphatique. J'ai compris le principe mais je n'arrive pas à complété. Est ce que quelqu'un pourrait m'expliquer avec les phrases ?

1- You think Walter could do better ? Yes, ...... so

2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they ......, although they don't show it !

3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I ...... (suspect) it.

4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she ...... it sometimes !

5- You didn't bring your photos. You're wrong, I ...... (remember) to take them, here they are !

Merci beaucoup

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • E-Bahut

1- You think Walter could do better ? Yes, ...... so (celle-ci je ne l'ai pas comprise, désolée...)

2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they do, although they don't show it !

3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I did suspect it.

4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she does it sometimes !

5- You didn't bring your photos. You're wrong, I do remember to take them, here they are !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • E-Bahut

Le principe général est de mettre l'auxiliaire là où il n'en faudrait pas d'ordinaire et vice-versa.

1- You think Walter could do better ? Yes, .I do think ..... so

2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they ..do worry...., although they don't show it !

3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I....did suspect..... (suspect) it.

4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she... does make..... it sometimes !

5- You didn't bring your photos. You're wrong, I ...did remember... (remember) to take them, here they are !

@ + :)

P.S : Essaie de refaire les phrases après coup pour progresser !

(C'est assez facile, non ?) N'oublie pas le verbe.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

×
×
  • Créer...
spam filtering
spam filtering