girlsnow1 Posté(e) le 3 février 2005 Signaler Posté(e) le 3 février 2005 Voilà, j'ai un exercice qui me pose problème. Il faut que je complète les phrases en utilisant la forme d'insistance/ emphatique. J'ai compris le principe mais je n'arrive pas à complété. Est ce que quelqu'un pourrait m'expliquer avec les phrases ? 1- You think Walter could do better ? Yes, ...... so 2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they ......, although they don't show it ! 3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I ...... (suspect) it. 4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she ...... it sometimes ! 5- You didn't bring your photos. You're wrong, I ...... (remember) to take them, here they are ! Merci beaucoup
E-Bahut Vanderbick Posté(e) le 3 février 2005 E-Bahut Signaler Posté(e) le 3 février 2005 1- You think Walter could do better ? Yes, ...... so (celle-ci je ne l'ai pas comprise, désolée...) 2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they do, although they don't show it ! 3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I did suspect it. 4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she does it sometimes ! 5- You didn't bring your photos. You're wrong, I do remember to take them, here they are !
melissandre Posté(e) le 3 février 2005 Signaler Posté(e) le 3 février 2005 Bonjour, 1- You think Walter could do better ? Yes, I do think so
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 4 février 2005 E-Bahut Signaler Posté(e) le 4 février 2005 Le principe général est de mettre l'auxiliaire là où il n'en faudrait pas d'ordinaire et vice-versa. 1- You think Walter could do better ? Yes, .I do think ..... so 2- Her parents don't really worry about her. I don't agree, they ..do worry...., although they don't show it ! 3- You weren't sure he was the author of this stupid joke. No, but I....did suspect..... (suspect) it. 4- She never makes her bed. Don't exaggerate, she... does make..... it sometimes ! 5- You didn't bring your photos. You're wrong, I ...did remember... (remember) to take them, here they are ! @ + P.S : Essaie de refaire les phrases après coup pour progresser ! (C'est assez facile, non ?) N'oublie pas le verbe.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.