Céline5962 Posté(e) le 18 février 2015 Signaler Posté(e) le 18 février 2015 Bonjour, Pouvez-vous m'aider ? Voici l'énoncé : complete the sentences (infinitive form or -ing) : 1) He is fond of (dance). -> dancing 2) My brother is not interested in (read). -> reading 3) My father expects me (come back) early. -> came back 4) He has told her (not) (answer). -> not answer 5) Do you mind (stay) ? -> stay 6) I am keen on (ride) a bicycle. -> riding 7) He can't help (think) of her. -> thought 8) He intends (do) it tomorrow. -> did 9) She spends most of her time (sleep). -> sleeping 10) He is not used (drink) wine. -> drunk 11) They thanked her for (come). -> came 12) He was busy (repair) his car. -> 13) It's no use (talk) to him. He won't change his mind. -> talking 14) He made her (leave) the room. -> leaving Pouvez-vous me corriger ? SVP Merci d'avance;
E-Bahut Jean B Posté(e) le 18 février 2015 E-Bahut Signaler Posté(e) le 18 février 2015 Bonjour, 1) He is fond of (dance). -> dancing OK 2) My brother is not interested in (read). -> reading OK 3) My father expects me (come back) early. -> came to come back << came n'est pas l'infinitif ! 4) He has told her (not) (answer). -> not to answer << l'infinitif négatif c'est not to + base verbale 5) Do you mind (stay) ? -> staying 6) I am keen on (ride) a bicycle. -> riding OK 7) He can't help (think) of her. -> thought <<L'énoncé limite le choix à l'infinitif ou v-ing. Alors, que vient faire là ce prétérit ? 8) He intends (do) it tomorrow. -> did << Idem. Réfléchis un peu avant de taper n'importe quoi. 9) She spends most of her time (sleep). -> sleeping OK 10) He is not used to (drink) wine. -> drunk used to + v-ing 11) They thanked her for (come). -> came v-ing après une préposition 12) He was busy (repair) his car. -> v-ing 13) It's no use (talk) to him. He won't change his mind. -> talking OK 14) He made her (leave) the room. -> leaving leave Pour réussir ce type d'exercice il faut t'aider d'un bon dictionnaire en plus de bien connaître les différents cas d'emploi des formes infinitif et/ou v-ing. Une fois que tu auras complété les formes manquantes, n'hésite pas à revenir les faire vérifier. PS Puis-je connaître la raison de ce "déferlement" d'exercices ?
Céline5962 Posté(e) le 18 février 2015 Auteur Signaler Posté(e) le 18 février 2015 Merci de ton aide. La raison de ce déferlement d'exercices c'est parce que je fais des cours par correspondance et je bloquais sur des exercices que je devais rendre rapidement. Voilà Encore mille fois merci. Bonne continuation;
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.