Hala Posté(e) le 27 décembre 2012 Signaler Posté(e) le 27 décembre 2012 Bonjour à tous, A la rentrée, j'aurais une prise de parole en continu à l'oral sur un sujet précis, et j'ai besoin d'une correction complète si possible de ce que j'ai fais alors voici le sujet de mon devoir : http://nsa32.casimages.com/img/2012/12/24/121224024133450303.jpg Voici les adjectifs de la page 22 cités dans l'énoncée : http://nsa31.casimages.com/img/2012/12/24/121224024927263318.jpg Où j'en suis : Voici la préparation de ma compréhension orale : Intouchables is a french film drama. It was realised in 2011. The directors are Olivier Nakache and Eric Toledano. It is the most seen in France in 2011.The leads actors are : Omar Sy as Driss and Francois Cluzet as Philippe. After a paragliding accident, Philippe is a rich aristocrat, who enlisted as a home help Driss, a young suburban just released from prison,although he had no special training.The two different worlds of the two men will give rise to a friendship that will spark, with dramatic scenes but also humorous. I like this movie because it is not only funny, it is also often touching. This movie is great because it is a film taken from a real story. My favorite scene is when Omar gives a good lesson to the neighbor who parks his car just opposite the house of Phillippe. Je compte sur vous, à très bientôt je l'espère.
E-Bahut Jean B Posté(e) le 27 décembre 2012 E-Bahut Signaler Posté(e) le 27 décembre 2012 Bonjour, Où j'en suis : Voici la préparation de ma compréhension orale : Untouchables is a French drama film.- Tous les adjectifs de nationalités prennent une MAJUSCULE. Mémorise le. - Dans un nom composé de nom + nom, celui des 2 qui qualifie l'autre se place DEVANT puisqu'il prend une valeur d'adjectif. It was realised made / shot in 2011.< Attention à to realize, c'est un quasi faux ami. Sers-toi du dictionnaire avec discernement. The directors are Olivier Nakache and Eric Toledano. It is the most seen successful film in France in 2011.<the most doit s'appliquer à un adjectif. The leads actors are played by Omar Sy as Driss and Francois Cluzet as Philippe.<lead = rôle principal. After a paragliding accident, Philippe is a rich aristocrat who has become quadraplegic after a paragliding accident. <Si tu fais un copié-collé d'un texte piqué sur Internet, au moins fais le avec pertinence. who He has enlisted hired Driss as a home help although the latter has no special training. Driss is a young suburban dweller just released from prison.<Efforce toi de construire tes phrases de manière logique. The two different worlds of the two men will give rise to a friendship that will spark, with dramatic scenes but also humorous ones.<Décidément et sauf erreur complète de ma part, ça sent encore le copié-collé. I like this movie because it is not only funny but (it is) often touching too. This movie is great because it is a film taken from a real story.<Attention : movie (anglais américain) = film (anglais britannique) My favorite scene is when Omar gives a good lesson to the neighbor who parks his car just opposite the house of Philippe.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.