xxOctober24th Posté(e) le 31 janvier 2010 Signaler Posté(e) le 31 janvier 2010 Bonjour j'aimerais bien avoir la de ces 3 exercices pour lesquels j'ai eu du mal : 1. Say how often you do these actions and say why. Mais je n'ai pas compris la deuxieme partie de la question. 1. Prepare your own breakfast -> I often prepare my own breakfast ( Mais je sais pas pourquoi ) 2. Wear a belt -> I sometimes wear a belt. 3. Have a shower -> I always have a shower. 4. leave home very early -> I never leave home very early. 5. travel by bus -> I always travel by bus. 2. Answer our questions. What do you usually do... 1. ... When you finish breakfast ? I finish breakfast half past nine. 2. ... When you are ready for school ? I ready for school after breakfast. 3. ... When you meet a teacher in the street ? Aucune idée. 4. ... as soon as you get back from schook ? Je voudrais mettre en bus, mais je sais pas comment dire et je trouve pas la définiton exate de " As soon as ..." 5. ... as soon as you finish your homework ? Je sais pas comment faire. 3. How often do you do these actions ? 1. have a bath in the morning -> I rarely have a bath in the morning. 2. watch breakfast television -> I always watch breakfast television. 3. get dressed in your room -> I sometimes get dressed in your room. 4. cycle to school -> I never cycle to school. 5. brush your teeth after dinner -> I always brush my teeth after dinner. Merci beaucoup d'avance. Laura
E-Bahut Jean B Posté(e) le 31 janvier 2010 E-Bahut Signaler Posté(e) le 31 janvier 2010 Bonjour, Bonjour, J'aimerais bien avoir la correction de ces 3 exercices pour lesquels j'ai eu du mal : 1. Say how often you do these actions and say why. Mais je n'ai pas compris la deuxième partie de la question. = dites pourquoi. 1. Prepare your own breakfast -> I often prepare my own breakfast because I like to help Mum. 2. Wear a belt -> I sometimes wear a belt because it's trendy. 3. Have a shower -> I always have a shower because it saves water. 4. leave home very early -> I never leave home very early because my school is round the corner. 5. travel by bus -> I always travel by bus because it's cheaper. Conseil : pour chacune de ces phrases, trouve tes raisons personnelles. C'est facile. 2. Answer our questions. What do you usually do... 1. ... When you finish breakfast ? I finish breakfast half past nine. 2. ... When you are ready for school ? I ready for school after breakfast. 3. ... When you meet a teacher in the street ? Aucune idée. 4. ... as soon as you get back from schook ? Je voudrais mettre en bus, mais je sais pas comment dire et je trouve pas la définiton exate de " As soon as ..." 5. ... as soon as you finish your homework ? Je sais pas comment faire. Là, tu as répondu carrément à côté. Pour chacune des 5 phrases, on te demande de dire ce que tu fais d'habitude en fonction des amorces qui suivent les points de suspension. 3. How often do you do these actions ? 1. have a bath in the morning -> I rarely have a bath in the morning. OK 2. watch breakfast television -> I always watch breakfast television. OK 3. get dressed in your room -> I sometimes get dressed in your my room. 4. cycle to school -> I never cycle to school. OK 5. brush your teeth after dinner -> I always brush my teeth after dinner. OK Merci beaucoup d'avance. Laura
xxOctober24th Posté(e) le 31 janvier 2010 Auteur Signaler Posté(e) le 31 janvier 2010 Pouvez-vous me faire un exemple pour le 2) s'il vous plait ? Merci
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 31 janvier 2010 E-Bahut Signaler Posté(e) le 31 janvier 2010 Bonjour j'aimerais bien avoir la correction (?) de ces 3 exercices pour lesquels j'ai eu du mal : 1. Say how often you do these actions and say why. Mais je n'ai pas compris la deuxieme partie de la question. (= Dites pourquoi) 1. Prepare your own breakfast -> I often prepare my own breakfast when Mum's away.( Mais je sais pas pourquoi ) 2. Wear a belt -> I sometimes wear a belt when I cycle my bike. 3. Have a shower -> I always have a shower because I can't bear being dirty. 4. leave home very early -> I never leave home very early because I'm a little lazy. 5. travel by bus -> I always travel by bus because I live in a big town. 2. Answer our questions. What do you usually do... 1. ... When you finish breakfast ? I finish breakfast half past nine. When I finish breakfast I clear the table. 2. ... When you are ready for school ? I ready for school after breakfast. When I am ready for school I go to the bus stop. 3. ... When you meet a teacher in the street ? Aucune idée. When I meet a teacher in the street I say hello to him/her. 4. ... as soon as you get back from school ? Je voudrais mettre en bus, mais je sais pas comment dire et je trouve pas la définiton exate de " As soon as ..." As soon as I get back from school I do my homework. (Que fais-tu dès que...tu reviens de l'école) 5. ... as soon as you finish your homework ? Je sais pas comment faire. As soon as I finish my homework I watch T.V. 3. How often do you do these actions ? 1. have a bath in the morning -> I rarely have a bath in the morning. 2. watch breakfast television -> I always watch breakfast television. 3. get dressed in your room -> I sometimes get dressed in my room. 4. cycle to school -> I never cycle to school. 5. brush your teeth after dinner -> I always brush my teeth after dinner. Merci beaucoup d'avance. Laura
xxOctober24th Posté(e) le 31 janvier 2010 Auteur Signaler Posté(e) le 31 janvier 2010 Thank you very much sirs
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.