Aller au contenu

Devoir En Anglais

juju86140

Messages recommandés

Posté(e)

IL faut que je fasse une lettre a l'aide du texte ci contre pour dire a une amis se que j'ai vue t lui donner des information sur se projet. Je ne ses pas comment commence mercie de m'aider

texte : Eden Project

Opened in march 2001 at Boldeva, Cornwall, South-East England, theEden project's Humid Tropics Biome is the largest conservatory in the world. IT is 200 metres long, 100 metres wide and 47 metres high. The steel framework is made of hexagons, with some pentagons. Its architecture is inspired by honeycombs made by bee. The whole stucture captures solar energy, and heat can be retained during the night.

This project shows the interdependance of plants and people need each other for survial. From the food we eat to the clothes we wear, the dugs we use to cure our illnesses and the materials that are the basis of our industry, plants are the centre of things. The largest biome houses tropical plants while the other biome houses more temperate plants. They also show thet man must respect the balance of nature. For exemple , the sunflower seeds provide oil for cooking and salads, engines and paints and are used in cleaning agents, fuel, medcines , cosmetics and plastics. British Nuclear Fuels une sunflower seeds in their resarch for plants to eliminate radioactive toxins from contamined land.

One of the future plans is to build a third dome for dessert plants.

It's a real success story, creating many jobs locally and attracting many visitors from england and overseas.

Posté(e)

salut ! bon je ne vais pas te rédiger ta lettre mais te donner quelques conseils !

Alors pour commencer ta lettre déjà tu indiques le lieu, la date, tout ce que l'on met dans une lettre habituelle en fait.

Ensuite tu désignes la personne à qui tu t'adresses ex : Dear Barbarah ...

tu lui demandes comment elle va et ensuite tu lui expliques que tu as des choses à raconter et donc tu enchaines avec des informations que tu as dans le document.

Puis pour finir tu dis que tu espères avoir de ses nouvelles bientot et voilà je pense que ça ira !

j'espère que ça t'aidera un ptit peu !

et qu'il n'est pas trop tard !

ciao !

Archivé

Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Créer...
spam filtering
spam filtering