poussinrouge Posté(e) le 5 novembre 2017 Signaler Posté(e) le 5 novembre 2017 Bonjour à tous ! J'ai un exposé à faire sur le futur de la presse (en anglais bien sur) et je ne suis pas sur de la syntaxe de deux de mes paragraphes (ou du moins je les trouve traduits assez ambiguë, je pense qu'il y a des façons plus simple de dire ce que j'ai voulu dire ! Ce serais gentil de jeter un petit coup d'oeil, et de me dire au moins s'il y a de grosses grosses fautes impardonnables pour ne pas me ridiculiser ahah ! Merci beaucoup d'avance ! "States therefore seek solutions: align themselves with US standards for production costs and guarantee freedom of printing, develop home porting ... In the vast majority of OECD countries, newspaper sales have been declining, because of reflected, among other things, the low turnover of generations of readers. This phenomenon was accentuated in the late 1990s as a result of the emergence of the Internet and digital media. Advertising advertisers, who want to have as much audience as possible, redeploy their spending to the Internet, often to the detriment of the press. It is therefore the industrial model of the paper industry which is today in great danger. Because of this, there are many layoffs. In the United States, 13,500 journalist jobs were eliminated between 2007 and 2010. It is important to preserve the reputation and credibility of the newspaper. Boris Jonhson said : "What counts is content, I think it is the content that will allow journalists to get by." The paper journal is a long time when development, reflection and analysis are added values. The web gives us fast and efficient information, but often not very detailed.Can can not ally the technology to save the written press? For example, an application that would allow you to book your newspaper online to pick it up from the kiosk, or get it delivered to you. Newspaper dispensers, available at any time of the day and night, for easier access. It’s all for me !"
E-Bahut Jean B Posté(e) le 5 novembre 2017 E-Bahut Signaler Posté(e) le 5 novembre 2017 Bonjour, "States therefore seek solutions: aligning themselves/falling into line/ with US standards for production costs and guaranteeing freedom of printing, developing home porting delivery...< Le gérondif peut prendre les fonctions du nom, comme ici la fonction sujet. À moins que ta construction tarabiscotée m'ait induit en erreur, hypothèse que je n'écarte pas. In the vast majority of OECD countries, newspaper sales have been declining because <Pas de virgule devant un mot charnière of reflected, < ??? Ma langue au chat ! among other things, the low turnover of generations of readers. This phenomenon was accentuated in the late 1990s as a result of the emergence of the Internet and digital media. Advertising advertisers, who want to have as much audience as possible, redeploy their spending to the Internet, often to the detriment of the press. It is therefore the industrial model of the paper industry which is today in great danger. Because of this, there are many layoffs. In the United States, 13,500 journalist jobs were eliminated between 2007 and 2010. It is important to preserve/protect the reputation and credibility of the newspaper. <??? Lequel ? Boris Jonhson said : "What counts is content, I think it is the content that will allow journalists to get by." The paper journal is a long time when development, reflection and analysis are added values. < Veux tu bien me donner le sens de ça ? The web gives us fast and efficient information but often not very detailed. Can can not ally the technology to save the written press? < Idem ! For example, an application that would allow you to book your newspaper online to pick it up from the kiosk, or get it delivered to you. Newspaper dispensers, available at any time of the day and night, for easier access. It’s all for me !" En son temps, Nicolas Boileau-Despréaux écrivit dans son art poétique : "Ce qui se conçoit bien s'énonce clairement Et les mots pour le dire viennent aisément" The same guidelines apply to English.
poussinrouge Posté(e) le 5 novembre 2017 Auteur Signaler Posté(e) le 5 novembre 2017 Posté(e) hier à 17:48 Oh, merci enormément de cette si rapide réponse ! ======================================================================================== Posté(e) hier à 18:06 (modifié Alors pour y voir plus clair : Là ou vous donnez "votre langue aux chats", je voulais dire que les ventes de journaux ont diminuées car les nouvelles generations lisent de moins en moins. Dans le deuxieme paragraphe, boris Jonshon dis que ce qui compte le plus est le contenu des journaux, et que ce qui permettra de conserver une credibilité vis-à-vis des lecteurs est la qualité de la redaction est des informations par exemple. Apres, je veux dire que les informations sur internet n'étaient pas toujours fiables ni bien détaillées. Et enfin je me pose la quesion "Ne pourrait -on pas allier la presse et les nouvelles technologies pour resister à a la crise de la presse ?"
E-Bahut Jean B Posté(e) le 6 novembre 2017 E-Bahut Signaler Posté(e) le 6 novembre 2017 Le 05/11/2017 à 18:06, poussinrouge a dit : Posté(e) hier à 17:48 Oh, merci enormément de cette si rapide réponse ! ======================================================================================== Posté(e) hier à 18:06 (modifié Alors pour y voir plus clair : Là ou vous donnez "votre langue aux chats", je voulais dire que les ventes de journaux ont diminuées car les nouvelles generations lisent de moins en moins. Pour dire les choses plus simplement à partir de ta phrase d'origine=> In the vast majority of OECD countries newspaper sales have been declining because, among other things, the younger generations no longer read a lot. Dans le deuxieme paragraphe, boris Jonshon dis que ce qui compte le plus est le contenu des journaux, < Si j'ai bien compris, là s'arrête la citation de Boris Johnson, je n'y touche donc pas. et que ce qui permettra de conserver une credibilité vis-à-vis des lecteurs est la qualité de la redaction est des informations par exemple. Apres, je veux dire que les informations sur internet n'étaient pas toujours fiables ni bien détaillées. Et enfin je me pose la quesion "Ne pourrait -on pas allier la presse et les nouvelles technologies pour resister à a la crise de la presse ?" Ma tentative pour clarifier ton expression => Readers will be probably more prone to believe in well written articles and information. News are fast spreading on the Internet but they are not always trustworthy nor well detailed. Couldn't the written press and new technologies be combined so as to resist the crisis?
poussinrouge Posté(e) le 8 novembre 2017 Auteur Signaler Posté(e) le 8 novembre 2017 Un grand merci cela me parait en effet plus clair !
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.