myrianis3 Posté(e) le 2 février 2012 Signaler Posté(e) le 2 février 2012 Bonjour! j'ai un devoir écrit pour néerlandais qui est : raconter un accident. Voici mon texte, j’espère que vous pourrez m'aider à améliorer! Toen ik ongeveer tien jaar was, hebben mijn familie en ik een ongeval gehad. Ik denk dat het de slechtste tijd van mijn leven was. Echter, begrepen we dat ons leven zijn heel belangrijk en waardevol. Eigenlijk, was het een vrijdag tijdens de zomervakantie en we gingen naar het ziekenhuis in Brussel om mijn grootvader net voor zijn operatie te kunnen zien. Het was in augustus en het weer was heel warm. Ik houd van mijn grootvader; hij is een buitengewone persoon. Jammer genoeg, konden we niet hem die dag zien. Inderdaad, we waren op de N5, tussen Phillipeville en Charleroi. En zoals elke keer, had ik een beetje mijn gordel losgemaakt om met mijn zus te kunnen spelen. Ons Audi was meer een speelkamer dan een auto! Dus, we hadden veel speelgoed en we houden er veel van met de auto reizen. Gelukkigerwijs, heeft mijn vader me geforceerd om mijn gordel te zetten. Ik herinner me dat ik heb gemopperd. Hij wist niet, maar hij heeft me gered met deze enkele woorden. We waren op de middenrijstrook, dus, hadden we de prioriteit. Maar plots, een voertuig stak de snelweg over. Mijn vader heeft de auto probeert te waarschuwen, maar het was te laat! Het is heel snel doorgegaan. Ik hoor nog naar mijn moeder “Nee!” te schreeuwen. It was echt afschuwelijk, de aanrijding was gewelddadig. Mijn vader, ondanks zijn verwondingen, kwam hij om onze redding. Een getuige heeft mijn moeder geholpen om uit de auto te gaan. Ik herinner me niet wat er gebeurde na maar mijn familie heeft me verklaard. In de andere auto, was het een oud man van ongeveer 70 jaar, met zijn vrouw. Hij was oud, moe, en hij kon niet heel goed zien. Hij stak zonder te kijken; hij was buiten bewust. De materiële schade waren enorm. De auto's werden gespoten. Maar we hebben veel geluk omdat een ambulance achter ons reed. Dus, konden ze snel voor ons zorgen. We waren er echt niet goed van. De ambulance bracht ons naar het ziekenhuis, waar we werden behandeld. Mijn vader heeft blijvend letsel, en ik ook. Ik moet bril dragen omdat ik de voorstoel stootte. Gelukkigerwijze waren mijn moeder en mijn zus lichtgewonden. Later ons ongeval, was de politie ter plaatse gekomen om een veiligheidszone af te bakenen. De andere bestuurder was ook lichtgewonde maar zijn vrouw is ernstig gewond. Hij werd veroordeeld bij de onderzoeksrechter. Zijn verzekering moest betalen.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.